Bestuur en Dirigent

bestuur 2022

Het bestuur van Oirschots Gemengd Koor sinds september 2022

Links: Hanny Habraken, lid
Midden: Eric Steen, voorzitter/penningmeester.
Rechts: Celestine van Loon, secretaris.

De dirigent

Maarten Koelink

Maarten Koelink....

is opgegroeid in een muzikale familie - hij kon even goed noten als letters lezen - en is opgeleid tot schoolmuziekdocent.

Zijn dirigentencarrière begon in 1980  bij het kerkkoor van de St.  Markuskerk in Oisterwijk. Tussen 1985 en 1995 leidde hij een familiekoor uit Vught.

Van 2003 tot 2008 heeft hij ook de muzikale leiding gehad van het Gemengd Koor Best.

Tot voor enige jaren was Maarten muziekdocent aan het Baanderherencollege in zijn geboorteplaats Boxtel.

Vanaf 1 september 1993 is hij dirigent van het Oirschots Gemengd Koor. Van zijn ervaring als muziekpedagoog heeft het koor al jaren mogen profiteren.

In bijna dertig jaar heeft het koor onder zijn leiding gewerkt aan een afwisselend programma  - klassiek en modern, licht en ernstig, met en zonder begeleiding - dat in talloze uitvoeringen ten gehore gebracht is.

Basiliek St. Petrus